Bästa Gainer 2019 – 4 Mass gainers för maixmal effekt

Bästa Gainer 2019 – 4 Mass gainers för maixmal effekt

Gainer är ett perfekt kosttillskott för de som har svårt för att gå upp i vikt eller som vill bulka inför vintern. Utöver de extra kalorierna som en gainer ger, så innehåller de oftast ämnen som också förbättrar din kropps återhämtningsförmåga och som ökar din muskeltillväxt.

Bästa gainer

Vi har tittat på de populäraste gainertillskotten för att hitta den bästa gainern för ditt behov.

Bäst överlag: Core gainer
”ger dig alla förutsättningar att gå upp i vikt, öka kroppens återhämtningsförmåga och bygga muskler”


Bäst för viktuppgång: Serious mass
”en riktig kaloribomb som ger dig allt du behöver för att bli stor och stark”


Bäst för muskelökning: Mutant Mass
”väldigt mycket protein så att du får maximal effekt från dina prestationer på gymmet.”


Bästa laktosfria: Better You – Vegetarisk Gainer
”Helt klart den nyttigaste gainern på marknaden idag med sina naturliga ingredienser”


Godast gainer: Pro Nutrition Gigant Pro Mass
”en av de bättre kosttillskotten som kommer att revolutionera ditt muskelbyggande!”


Bäst i test: Core Gainer

  • Bra för återhämtning
  • Mycket kreatin
  • Hjälper dig att gå upp i vikt
  • Ökar din prestationsförmåga

Core gainer ger dig alla förutsättningar att gå upp i vikt, öka kroppens återhämtningsförmåga och bygga muskler. Man har varit väldigt noga med vad man lagt i pulvret, vilket också är anledningen till varför den är så bra.

Till skillnad från många andra gainers så har man inte överdrivet något i påsen: varken kolhydrater, fett, protein eller kalorier. Innehållet är i lagom mängd för maximal effekt. Överdriven konsumtion leder allt som oftast till att du enbart lägger på dig fett runt magen. Det undviker du med den här påsen.

Varje portion innehåller 3,3 gram kreatin av högsta kvalitet (monohydrat). Det inte bara ger dig mer energi, men gör även så att dina muskler binder till sig mer vatten och blir större. Ett måste för dig som bulkar och vill lägga på dig massa!

Ett smart val för dig som vill gå upp i vikt och bygga muskler, men som vill undvika att allt lägger sig på magen.

Finns hos:


Bäst för viktuppgång: Serious mass

  • 1250 kcal per portion
  • Många vitaminer och mineraler
  • Klassiskt recept

Den här påsen är en riktig klassiker som hjälpt många idrottare att gå upp i vikt och bygga muskler.

En portion ger dig 1250 kalorier och 50g protein. Det vill säga en riktig kaloribomb som ger dig allt du behöver för att bli stor och stark.

Utöver den stora mängden kalorier och protein, så har Serious mass 25 olika vitaminer och mineraler. Däribland vitamin A, C, D och E, samt mineraler som Magnesium, Kalcium, järn och zinc. Dessa ämnen har en rad olika funktioner i kroppen, bland annat hjälper de till att reglera blodsockret, skapa röda blodceller och stärka skelettet.

Pulvret är extremt hjälpsamt för de som vill gå upp i vikt och den innehåller alla nödvändiga ingredienser. Vi hade däremot önskat att det fanns lite färre kolhydrater och mer kreatin. Men eftersom man redan har ett vinnande koncept, så ser de nog ingen anledning till att förändra receptet.

Serious Mass formula har funnits länge och den är ett populärt val bland de som vill bulka upp inför vintern eller de som identifierar sig som ”hard gainers”.

Om du vill gå upp i vikt så kan du inte gå fel med Serious mass.

Finns hos:


Bäst för muskelökning: Mutant Mass

  • 52g protein per portion
  • Goda smaker
  • Grym för muskelbyggande

Människorna som köper Mutant mass är de som vill gå upp i vikt och bygga stora muskler snabbt. Det här pulvret innehåller nämligen väldigt mycket protein, så att du får maximal effekt från dina prestationer på gymmet.

Mutant Mass har funnits länge och jämförs alltid med Serious mass. Mutant’s innehållsförteckning är däremot lite magrare och fokuserar främst på två saker: kalorier och protein. Du får i dig en hel del Kalium, men övriga mineraler och vitaminer får du konsumera på annat håll.

Vi gillar det här pulvret starkt, det ger oss allt vi behöver för att bli riktigt stora. Men varför har man inte använt sig av kreatin i receptet? Det hade helt klart höjt betyget med flera poäng.

Om du har en känslig mage bör du däremot hålla dig borta från Mutant mass. Den innehåller en mycket kolhydrater, vilket alla magar inte kan hantera.

Ett fantastiskt supplement att ta efter träning eller som mellanmål om du vill bygga muskler och gå upp i vikt. Om du har en känslig mage bör du däremot köra på Serious mass eller Core Gainer istället.

Finns hos:


Bästa laktosfria: Better You  Vegetarisk Gainer

  • Hälsosamma ingredienser
  • Perfekt som efterrätt eller mellanmål
  • Bra för vegetarianer och laktosintoleranta

Ett helt naturligt innehåll, perfekt för laktosintoleranta och vegetarianer. Bland annat hittar du proteiner från pumpa, havre och hampa i pulvret.

Helt klart den nyttigaste gainern på marknaden idag med sina naturliga ingredienser. Smaken är riktigt god, framförallt chokladvarianten har blivit populär.

Om du väger 90 kilo och behöver komma över 100-strecket så räcker det däremot inte med den här gainern från Better You. En portion ger 126 kalorier och 12 gram protein. Ett bra supplement, gärna som efterrätt eller mellanmål, för att få i dig nyttiga kalorier och proteiner. Men den är inte riktigt lika hardcore som övriga gainers på listan.

Om du är vegetarian, laktosintolerant, har känslig mage eller bara vill vara hälsosam – då är det här definitivt den bästa gainern. Man stöder även svenska bönder och miljön genom att använda ingredienser (havre och mjöl) från Sverige, vilket är en bonus!

Finns hos:


Godast gainer: Pro Nutrition Gigant Pro Mass

  • BCAA och Kreatin
  • Supergod
  • Perfekt för storlek och styrka!

En riktigt vass gainer med många nyttigheter i innehållsförteckningen.

Pulvret löser sig väldigt bra i vatten och den är extremt god att dricka. Smaken slår alla andra gainers med hästlängder!

En portion ger dig 30g protein, 335 kcal och en stor mängd vitaminer och mineraler. Till vår stora glädje har man också lagt i 450 mg kreatin och 450 mg BCAA i varje portion! Till skillnad från de andra kosttillskotten så landar kolhydraterna på 46g per portion, vilket är högst uppskattat!

Med sina 30g protein per portion, samt kreatin och BCAA, så är det helt klart en av de bättre kosttillskotten som kommer att revolutionera ditt muskelbyggande. Du kommer att bli chockad över hur snabbt du får resultat!

Helt klart en av de bästa gainertillskotten. Väl värd att prova!

Finns hos:


Är det bra att använda gainer

Det beror på vem du frågar.

Kom ihåg att gainers allt som oftast består av stora mängder socker. Poängen med en gainer är att du ska få i dig så många kalorier som möjligt, frågan är hur långt du är beredd att gå. Socker är tomma kalorier, det vill säga de saknar näring. Men de ger dig energi som får dig att växa och bli stor.

Men de flesta gainers innehåller mer än bara socker, även om sockermängden är stor. Du hittar mycket protein, vitaminer, mineraler, kreatin och BCAA. Det vill säga alla möjliga ämnen som är bra för kroppen och ditt muskelbyggande.

Om du har svårt att behålla vikten eller att gå upp i vikt, så finns det helt klart många fördelar med att använda en gainer.

Fördelar

  • Viktuppgång
  • Ökad muskeltillväxt
  • Förbättrad återhämtningsförmåga
  • Tidseffektivt
  • Snabbt och enkelt att använda

Nackdelar

  • Innehåller mycket socker
  • Kan vara dyrt

[ Läs: Bäst-i-test av proteinpulver ]

Hur vi valde ut bästa gainern

Det finns väldigt många gainers på marknaden, så det är ingen lätt uppgift att identifiera de allra bästa. Men med erfarenhet, kunskap och en samarbetsvillig testgrupp så lyckades vi skapa en riktigt skarp lista innehållande de allra bästa gainers.

Vi har främst tittat på

  • Innehållsförteckningen
  • Smaken
  • Priset
  • Konsistensen

Utöver våra egna tester så har vi även tagit reda på vad andra konsumenter tycker om respektive kosttillskott. Vi har gått igenom otaliga tester och recensioner för att kunna ge dig en så rättvis och korrekt bild av varje enskild produkt som möjligt.

Det som tog upp mest av vår tid var att forska kring innehållsförteckningarna, då gainers ofta har en lång lista av ingredienser. På grund av det så är många av dem relativt svåra att tillreda och man måste skaka shaken ett par minuter extra för att pulvret ska lösas upp i vattnet eller mjölken. Det gäller däremot inte alla.

Allt som allt är vi väldigt nöjda med vad vi hittade och det är tydligt vilka gainers som är bra för vilket syfte. Deras skillnader är så pass stora att det är uppenbart vilken som är bäst för varje enskilt behov – vilket gjorde vårt arbete väldigt enkelt – och gott!

Lämna en kommentar